Quite Earth.

Sitter nu och kollar på Quite Earth från 1985 med älsklingen, helt galet varför vi valde den här filmen men nu ska den ses på. Handlar om en man som blir ensam kvar på jorden av någon konstig anledning. Så nu har Linus och jag en diskussion om hur länge man skulle kunna klara att vara ensam kvar på jorden. Han säger max en vecka inte ens det. Jag skulle lätt klara ett par månader tänk på vad man skulle kunna göra. Åka runt i hela landet och bo i ett nytt hus varje dag, gå in i gallerior och ta allt man ville ha. Bo på godislagret. Köra nya fina bilar varje dag. Köra en himla massa ton färg till slottet i Stockholm och måla något färgglatt på det.

Eller vad vet jag nu efter 20 minuter in i filmen så har mannen i filmen redan ballat ut och pratar med sig själv och springer runt i kvinnokläder och gör en massa lustiga saker. Man kanske inte klarar sig så länge utan andra människor, men om jag visste att jag hade en månad att göra vad jag ville utan att ha hela världen som vittnen, om jag var helt ensam på jorden i bara ynka 30 dagar så skulle jag tacka ja om jag sedan visste att livet skulle bli som vanligt igen och att alla människor skulle komma tillbaka. Tänk tillexempel hur många olika jobb man skulle kunna testa på den tiden eller hur mycket galet man skulle kunna göra och hur mycket godis man skulle kunna äta utan att det dåliga samvetet sätter stopp. Vad tror ni hur länge klarar sig en människa ensam?

Sen några dagar tillbaka så har jag stört mig på den sjukt irriterande klamydia reklamen som jag har på min blogg, kom ihåg hur jag skratta åt en annan tjej som hade det tidigare i veckan på sin blogg och nu så har den drabbat mig, jippie!  Hur fan tänkte blogg.se när de la in den. Hoppas den försvinner snart. Imorgon är det dags för min andra öppning av butiken och även stängning så det blir en lång dag imorgon. Ska se klart på den här filmen nu. Hörs Gonatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0