If you can imagine it, you can achieve it, if you can dream it, you can become it.

Sedan jag fick reda på att jag skulle flytta till Oslo så har jag varit sjukt inställd på att jag ska ha ett bra jobb som jag trivs med och att jag verkligen inte skulle jobba i någon matbutik, restaurang osv. Jag ville satsa stort och ha ett jobb där jag kan se ut precis som jag vill och inte gå runt i någon ful piké med företagets namn på. Så jag bestämde mig redan innan jag åkte att jag helt enkelt skulle ha ett jobb i en klädbutik på den exklusiva gatan Karl Johan. Medan många sa till mig att jag kanske ska ta och söka alla jobb jag kommer åt istället för att vara så kräsen. Men icke, sådan är inte jag, jag satsar stort om det sedan inte går vägen så visst då kan jag i min plan B börja söka jobb i matbutik eller restaurang.

Så jag gick helt enkelt längst Karl Johans gate och gick in i de klädbutiker jag kunde tänkas jobba i. Som tillexempel Zara där jag sedan fick en deltid som ni kunde läsa igår. Problemet där var bara att jag gick in i Zara på Karl Johan och fick jobb i Zara på Bogstavejen. Fel, fel, fel!! Jag hade ju bestämt redan att jag skulle jobba på Karl Johan. Plus att på Zara så använde alla likadana jobbkläder en kavaj och ett par finbyxor typ samma som en piké med företagets namn på fast mycket finare. På Zara så är det även sjukt mycket personal och det blir inte lika härlig sammanhållning som om det hade varit ett mindre företag. Har jobbat på både ett stort och ett mindre företag och jag gillar sammanhållningen mer på ett litet företag.

Så nu till det härliga som jag väntat på hela dagen. Jag fick det. Alltså jobbet jag verkligen ville ha. Mitt drömjobb helt enkelt. Så Ingenting Är Omöjligt, jag lovar. If you can imagine it, you can achieve it, if you can dream it, you can become it. Så nu till jobbet, det är en heltidsanställning på den härliga butiken Message (www.message.dk). I butiken som säkerligen är okänd för många svenskar eftersom den inte finns i Sverige så säljer de designkläder från olika märken. Butiken ligger på Karl Johan precis som jag ville och det är en klädbutik, precis enligt planerna så jag är helt enkelt överlycklig. Så nu börjar det bli hög tid att tacka nej till jobbet på Zara så det blir mitt projekt imorgon.

Imorgon blir även min första dag på jobbet, vid 09:00 börjar jag så det blir inte en sen natt vid tv:n idag inte. Don´t forget: Ingenting Är Omöjligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0