I survived the night

Igår så var det en riktig regning kväll, när jag var på väg hem från jobbet så låg regnmolnen tätt och man kände på den kyliga temperaturen att det snart skulle börja ösa ner. Precis när jag kommit in i lägenheten så börja det spöregna på mina takfönster och ljudet var skrämmande högt. Jag satte mig ner i soffan och slog på tv:n. Jag var ensam hemma för Linus var i Göteborg på möte, och det slog mig för några dagar sedan att det här kunde vara den första dagen i mitt liv då jag sover helt ensam utan att någon annan är hemma.

Annars så har jag alltid kunna fixa så jag slipper sova i ett helt tomt hus men det kunde jag inte ordna nu, så helt seriöst så var det nog första gången vad jag kan minnas. Så jag var lite nervös eftersom jag tycker det är skrämmande att vara helt själv på natten. Och att det regna gjorde det ju inte bättre. Hur skulle jag överleva. Jag kämpa inte bara mot den tanken hela kvällen utan jag hade också fått en stor låda med godis av med chef för jag och två andra tjejer gjorde ett bra jobb förra veckan. Jag hade inte ens packat upp den ur påsen när jag kom hem utan hade bara låtit den hänga i hallen för att inte bli för frestad.

Men I survived the night både med sovandet och med godiset som frestade i hallen. Kvällen ägna jag åt att rensa min dator och min hårddisk på bilder jag la dem i mappar med namn och årtal. Kändes välbehövligt. Jag satt uppe till 02:00 och prata med vänner på skype och rensa datorn sen så gick jag och la mig och somna till regnsmatter och ett avsnitt spännande Star Trek the next generation. Just nu så sitter jag och väntar på att Mamma och hennes pojkvän ska komma så att i kan gå ut och kolla runt i ett regnigt Oslo. Ikväll blir det åter min berömda calzone ska bli spännande att se om den blir lika lyckad idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0