En våldgästande uteliggare hos frisören.

Igår så drog min underbara pojkvän ut mig på äventyr efter jobbet. Prick klockan 19:30 så skulle jag stå och vänta på spårvagn 19. Det spöregna och jag hade inget paraply och mina vita converse blev dyngsura. När spårvagnen kom så hoppade jag på och där satt han och vänta på mig. Vi stannade till och hoppade av. Och där fick jag se Colosseum framför mig och jag blev överlycklig, Colosseum är en IMAX bio och jag har velat gå på en sådan bio sedan det uppfanns. När vi kom in så upptäckte vi dock att vår film Inception som han bokat inte gick på den bion, utan på en bio precis vid mitt jobb. Han är så jäkla söt, tänka sig, till och med han kan göra fel.

Så det var ju bara att springa ut i regnet igen och leta reda på en tunnelbana (Första gången som jag åkte tunnelbana här i Oslo faktiskt). Tur att vi hade lite tid på oss. Vi hann dit och till kvällsmat så fick jag en stor popcornkartong. (Har suttit och skrattat för mig själv nu ett tag åt den här meningen, ni förstår säkert vad jag menar men det kan läsas som om att jag bara fick en tom kartong till kvällsmat. Ja jag vet jag har en sjuk humor.) Jag fick lyckosamma plats nummer 13, och hann tappa en tredje del av mina popcorn på sätet som förstås var kryddade så att hela sätet blev smuligt och kryddigt och några cl vatten innan jag var klar. Tur att älsklingen hade bokat en soffa så att jag bara kunde flytta lite närmare honom för att slippa sitta i all gegga.  

Till filmen då, Inception var GRYM! Såg att den har toppat IMDB s topp 250, där den ligger 4:a vilket inte är så konstigt eftersom den var grym precis som The Shawshank Redemption som är en av mina favoritfilmer. Jag älskar smarta filmer där de verkligen tänkt till och där alla ledtrådar samlas ihop i slutet och får en wow effekt när man förstår hur allt hängt samman. Ni förstår säkert, den var helt fantastisk och det är ju inte första gången som Leonardo Dicaprio medverkar i en super bra film, han har känsla för att bara välja sjukt bra manus, precis som Will Smith. Jag rekommenderar filmen stark till alla som inte sett den ännu. Och även fast det inte blev IMax bio så var jag lycklig, jag har världens bästa kille.

Idag så har jag jobbat och sedan tog jag en sväng på stan. Där jag såg en uteliggare som hade våldgästat en frisörsalong, lånat en sax och stod och hets klippte sitt eget hår, självklart blev håret helt galet och frisörerna försökte kasta ut honom, men det sluta med att han klippte klart, la tillbaka saxen och gick ut. Är ju så sjukt nyfiken av mig så jag gick in för att lyssna på hetsen såklart.

Har varit lite dålig på att skriva i bloggen på sista tiden, men det beror på att jag börjat teckna igen och timmarna bara rinner iväg när jag leker med mina blyertspennor. Ska börja på ett nytt porträtt nu faktiskt vi får se vad det blir för något, spännande, lägger upp bilder sen på mina kreationer.

På fredag kommer Maammmmmaaa. Längtar<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0