Chubby Cuppy Cake.

Idag så börja dagen med att jag gick till skattetaten för andra gången sen jag kom hit. De hade strulat till det med mitt skattekort och mitt norska personnummer. Så jag jobbar utan skattekort, great, 50 procent skatt. Toppen! Aja, hade det kul idag på jobbet, fixade och donade om i butiken lite grann. Sedan så gick jag hem och hade en liten tjejkväll med mig själv, satt och kollade på Sex and the city 2 och drack varm choklad. Super mysigt.

Kanske även ska tillägga att det är min 40: onde dag utan godis just idag. Super stolt! Har helt enkelt övervunnit mitt sockerberoende eller nja typ i alla fall, tycker fortfarande det är sjukt jobbigt att gå och handla och när man kommer till kassan så står alla små söta läckerheter där och ropar efter mig. Här i Norge också så finns det godispåsar där de blandat alla mina favoriter i en speciell påse. Och just den påsen ser jag varje morgon och varje kväll när jag går till och från jobbet. Har även sett att de har sega gubbar i påse här vilket jag inte har sett i Sverige sen jag var liten. Det är verkligen sjukt jobbigt för mig.

För tidigare åt jag godis i princip varje dag, varje dag. Eller så fort jag såg en "anledning" till det. Ni som känner mig vet hur otroligt sockerberonde jag var och jag erkänner det själv jag var galen i godis och såg godis överallt och tänkte på godis jämt. Ni som känner mig vet även på vilket dåligt humör jag blev på när jag inte fick mitt dagliga godis. Haha fan helt sjukt men jag blev verkligen arg, sur och hade sjukt kort stubin. Och det var efter just det att jag hade fått sagt till mig att jag blev ett monster utan godis som jag bestämde mig. Det var på väg hem från road trippen som jag lovade med alla passagerare som vittnen att jag inte skulle äta en godisbit från och med då tills nyår. Inte trodde varken dem eller jag att jag skulle klara det men nu sitter jag här och inte en godisbit har hamnat i magen sen dess.

Och nu efter 40 dagar så är det en grym skillnad, visst jag saknar godiset otroligt mycket men jag mår mycket bättre och är inte på lika dåligt humör längre. Haha. Men shit vad jag saknar lakrits, Marabou choklad, sura tvillingar, turkisk peppar, hallon och lakrits skallar, nappar, fiskar, pingvin lakris, bilar, ja ni fattar allt, särskilt LAKRITS<3 Men jag tror aldrig att jag kommer sluta helt för efter nyår så kommer jag äta endast fredags eller lördagsgodis. För vad är mys framför tv:n utan godis, jo ingenting. Så då ska jag ha disciplin på mitt godis ätande så att det inte urartar igen. Men vill bara säga till mig själv att jag är grymt duktig!! Haha.

Imorgon kväll så kommer Andrea, Daniel, och Richard våra goda vänner från Norrköping, det kommer bli riktigt kul, och självklart så har jag flytet att jag är ledig just denna helg. Grymt! Så imorgon så ska jag ägna dagen åt att shoppa lite och sedan hem och laga till mina hemmagjorda calzonen till våra favvosar kommer med tåget. Kommer bli riktigt kul i helgen.

P.S berättade ju att Leopold och Blom, klädbutiken i Vässan hade ringt mig. Jag ringde upp och visst var det så att de ville ha mig för en intervju, I said so jag har flyt. ;) Så om det är någon som är jobb intresserad så gå till Leo där verkar det finnas lediga jobb.

Nu är det dags för mig att se premiären av Kungarna av Tylösand på kanal5 play. Hörs imorgon. Puss.


Kommentarer
Postat av: Andrea

Bra jobbat Carro! 40 dagar, det är inte illa! Jag har också slutat äta godis, dock en rikig budgetvariant av din. Jag får äta: Naturgodis(men helst inte de med mjölkchoklad), Mörk choklad, torkad frukt och nötter och bakverk i måttlig mängd. Men jag får inte äta "vanligt godis". Snart åker tåget, ska bli jättekul o se hur ni har det.



Kram

2010-09-10 @ 11:29:57
URL: http://jeandrea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0