Stolt och längtande.

Jag har äntligen tagit tag i mitt bloggande igen efter mycket tjat. Men det är kul att ni läser.

Idag så har jag varit utan godis i 105 hela dagar och är fortfarande lika sugen på godis. Det är helt sjukt att man efter så lång tid fortfarande kan bli sugen på något man knappt vet hur det smakar längre. Men jag kämpar vidare och är så stolt över mig själv att jag klarat det så här länge. Är bara några dagar kvar nu tills mitt godisuppehåll är slut, nämligen på självaste julafton. Så jag har redan bestämt vart jag ska inhandla mitt första godis, det är planerat i minsta detalj, vet, låter sjukt men ni ska bara veta hur mycket jag längtaaar. Men den här gången så ska det inte bli ett beroende som det varit förut då jag åt godis näst intill varje dag och blev på dåligt humör om jag inte fick godis. Så efter nyår så ska det bara vara godis på lördagar och bara några bitar. För jag tror aldrig att det är bra att sluta upp helt med något man älskar, man ska kunna unna sig ibland om det gör en glad.

På tal om julafton och julen så kan jag knappt berga mig tills tisdag den 23 november då jag och Linus ska åka till IKEA och shoppa loss på julsaker. Och sen den helgen så blir det julpynt och julpyssel. Längtar ihjäl mig nästan, jag älskar verkligen julen och känns som det är dags nu att bygga upp lite egna jultraditioner som tillexempel att ha julgranen framme en hel månad innan julafton och att vid första advent så blir det till att pyssla ihop sina egna julkort. Den här julen ska bli den juligaste julen i mitt liv har jag bestämt. Och en riktig jul måste självklart innehålla en julkalender så i år blir det den norska tv kalender för min del. Den heter Måntoppen och kalendern som jag fått av min underbara pojkvän är otroligt magisk. Det är tillskillnad från svenska tråk papper kalender så är den norska en bok med popup. I love it. Oh jag längtar, längtar, längtar till julen. Sen så blir det super mys att få komma hem till familj och släkt vid julafton och där blir det 3 dagar av julfirande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0