Pudersnö.

Efter jobbet så blev det en sväng med Sara på stan, det blev en riktigt julshopping, super mysigt. Pudersnö och kyla med bara en massa julbutiker. Jag köpte lite julpyssel, dekorationer och en julklapp. Så nu blir det dags att pyssla ihop en egen adventskalender. Lägger upp bilder sen när den är klar. Sen så gjorde jag dagens goda gärning när jag var på väg hem och var i gallerian Oslo city. Högst upp i rulltrappen så stod det en liten tjej på typ 5år och grät för att mamman och hennes syskon redan var nere, det hade blivit ett missförstånd för att hennes mamma trodde att hon var precis bakom. Hon stor tjöt och vägrade åka ner själv, och mamman var i såfall tvungen att åka upp med de andra små barnen igen och sen ner igen, så mamman försökte få henne att åka ner själv. Så de var ju lite strul, så jag som ändå skulle åka ner, sa till den lilla tjejen att det inte var något farligt, tog henne i handen och åkte ner, och hon slutade självklart att gråta. Och mamman blev överlycklig. Kul att kunna göra någon glad så lätt. Känns faktiskt som om den magiska julstämningen i Oslo gör mig snäll, haha. Sen så har jag idag bestämt att det blir en sväng hem till Sverige på torsdag, kommer bli skönt att komma hem igen. Men nu är det dags att sova. Gonatt…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0