Jag har vind i mitt segel just nu.

Vaknade imorse av att solen sken in genom takfönstret, blev så där alldeles varmt och skönt i sängen som jag gillar. Så jag bestämde mig för att ligga kvar ett tag och dagdrömma lite, skulle ändå bara ägna dagen åt att söka jobb. Måste ha somnat till för jag vaknade någon timma senare av att mobilen ringde, hade ett ganska dåligt samvete av att halva dagen redan hade gått och inga jobb hade jag sökt.

Men det var en norsk kvinna i telefon, från en klädesbutik som ligger på storshopping gatan Karl Johan som ringde. Självklart blev jag glad när hon fråga om jag fortfarande var intresserad av tjänsten jag sökt några dagar tidigare då jag var in och lämna mitt CV. Så det blev bestämt att jag ska på intervju imorgon klockan 12:00. Mitt dåliga samvete blev ju inte sämre av att jag fick ett till samtal någon timma senare, utan snarare så kände jag att sovmorgonen blev hyfsat lyckad. Samtal nummer 2 var näst intill ännu skönare.

Det var en svensk kille som ringde och gjorde min morgon ännu härligare då han kom från klädesbutiken Zara och ville att jag skulle dyka upp imorgon på ett samtal vid 14:00. Förra veckan i torsdags så var jag nämligen på en gruppintervju där och fick då höra att det är närmare 100 stycken tjejer och killar som kommer in med CV:n varje dag. Så jag var glad att jag bara fick komma dit ens när det är så hög konkurens.

Att jag sedan får komma ytligare en gång gör mig överlycklig. Håller tummarna för mig själv imorgon. Känner verkligen att jag har vind i mitt segel just nu. Har sökt jobb i ca 3 dagar då några timmar per dag, på dessa 2 veckor så jag har verkligen inte varit effektiv men jag känner att det är dags snart att jag får ett jobb, för just nu har jag väldigt många trådar att dra i. Har struntat i att skicka runt Cv:n på internet utan har istället gått runt och träffa personalansvariga i varje butik, kan verkligen rekommendera det. För då kan man visa vem man är mycket lättare än att över internet. Så snart så har jag ett jobb, kommer bli helt underbart.

På kvällen sen så kommer världens bästa hem och ger mig en stor jättefin rosbukett med ett kort där det stod, Bara för att jag Älskar dig så mycket. Hur gullig som helst. Han är verkligen guld värd. Så det blev en grym dag även fast jag dagdrömde bort det mesta av den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0