Jag är den enda som inte traskar runt i gummistövlar.

Jag har insett att modet här i Norge är lite annorlunda mot vad jag är van vid i Sverige. Här traskar i princip alla omkring i gummistövlar. Vilket inte är en sådan vanlig syn i Sverige. Men här så bär man gummistövlar till alltifrån kavaj till mjukisbyxor allt är helt enkelt enligt modebibelns lagar här i Oslo. Det är okej att traska runt i stövlar oavsett om det är sol eller regnar om du är på jobbet eller om du ska till parken. Gummistöveln är Norges svar på Svenskarnas älskling Converse. Och jag som köpte converse precis innan jag flytta det sög. Istället så skulle jag inkasserat i ett par gummistövlar. Gummistöveln är tydligen någon som är mode året runt och inte bara en fluga nu över sommaren, så det kanske blir ett par sådana till i hösten. Det står mellan ett par gula, ljusrosa eller bruna tror jag. Och efter igår med det värsta regnvädret jag skådat så är det praktiskt att ha gummistövlar istället för conversen som bara läcker in vatten.


Foto: Från GOOGLE.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0