Renovering Dag 2.

Idag så klev jag upp vid 05:10 jätte tidigt och kände mig inte alls motiverad för jag gick och la mig jätte sent kvällen innan. så fick sova cirka 4 timmar.  :) Men sen när jag kom fram och såg huset så blev jag motiverad igen. Det är riktigt tungt men som sagt så är det samtidigt väldigt kul. Har inte fått ner väggen helt och hållet ännu, men den är påväg ner. Fredrik kom och körde lite med en sticksåg så att det blev lite hål i väggen, så att det skulle bli lättare att dra ner plankorna. Sedan så fick jag en TIGERSÅG :) var lite osäker till att använda den men jag gjorde det och jag har fortfarande alla fingrar och tår kvar :) peppar, peppar.

Sedan så bröt jag upp taket och där hitta jag en häftig plasch som var fastspikad på en skiva och även en låda som stod på "vinden" men den ska jag utforska på måndag hade jag tänkt :)





Så här såg det ut när jag börja idag.




Sedan efter att Fredrik gjort lite hål och jag har slitit bort plankorna så såg det ut såhär.








Sedan var det dags för mig att gå loss med den här.




Så då blev det så här fint. :)




Sen tog jag en liten paus.




Morgonens första lass med brädor.








Yxa.









Opps, sågbladet blev lite knasigt. Så det gick inte att såga något mera.




Så istället så tog jag en tupplur på studsmattan. Det var härligt att ligga ett tag i solen.




GUL.




En häftig plansch jag hitta i taket. Riktigt gammal, det var lite spännande.








Gammal glasruta.



Puss hejs*





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0