Renovering: Dag 1 i Bilder.




FÖRE BILD. Ser otroligt omodernt ut just nu.
























Fredrik i bakgrunden som stänger av elen.








Så här såg garderoben ut innan jag börja riva, har tagit bort dörrarna bara.




Sedan så såg det ut så här när jag tagit bort hyllorna och väggarna.




Sen fick jag såga lite och sedan ryckte jag bort hela stommen till garderoben.




Och då blev det så här fint. Efter det här så gick jag upp och åt och när jag kom tillbaka så gick jag
lös på skivorna som satt uppe med cirka 100 spikar. Och efter tio minuter så såg det ut så här.
(kolla bilden nedanför.)




Aha ännu mer skit material som sitter uppe med ännu 100 spikar, kul! eller inte.




Idag har jag lärt mig att förr i tiden så tog man vad man hade när man skulle sätta upp en vägg,
haha shit! kolla bara vilken blandning och allt det här sitter på samma nivå. Det är någon som
bara har tagit allt den hade och spikat upp en vägg av det. Helt otroligt!

Och helt otroligt jobbigt om jag får säga det, inte ett lätt första projekt känner jag. 

Och det är inte slut här...



Aha ännu ett lager tänkte jag när jag fick bort "pusslet" som någon satt upp som vägg.




Stötte även på lite av materialet asbest, ett material som sedan länge varit förbjudet i sverige
 men eftersom det är en gammal byggnad så kan man stöta på sådant. Om man bryter i asbest och
får in det i lungorna så kan det orsaka stora skador. FARLIGT.




Sen tog jag en liten paus.




MIna brallor <3




Med företagstryck :)



När jag sedan fortsatte så hitta jag en dörr bakom den femte väggen. Jippi. och ännu mer "pussel".




Sedan kom det ännu mer efter den väggen, och efter denna är det en plåtvägg så när jag kom hit
så var klockan kvart över 5 så min dag hade varit riktig lång då så jag tog o sluta för dagen.




Lite skräp jag fick ihop idag.

Har haft en underbar dag men den var otroligt slitig. Men jag gilla det! :) Och jag är otroligt stolt över mig själv att jag rivit allt detta på egen hand. För det var tungt. :)
Ha det fint alla.

Puss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0