Renovering: Dag 1.

Idag så gick jag upp vid 05:20, åt frukost och sen var det bara att åka.

Jag mötte Fredrik vid brädgården, jag fick testa lite olika snickarbyxor, men valde till slut en par likadana som Fredde såklart. Hade tänkt att önska mig ett par i julklapp men det behövs inte längre. :) Så tack så jätte mycket för det! :) Jag fick även en tröja och ett par handskar. Sen tryckte vi även hans företags logga på byxorna så att jag skulle få känna mig som en äkta snickare :)

Sedan så åkte vi hem till honom och det gamla poolhuset. Han visade mig lite verktyg, han gav mig ett par hörlurar, en hammare och en kofot. Och med de verktygen skulle jag komma igenom garderoben och väggen bakom den.

Just nu är rummen i otroligt dåligt skick, det är gammalt och omodernt. Så det känns skönt att jag kommer att få byta ut allt innan jag inreder. För dom som inte vet så ska jag renovera poolhuset och göra om det till en gäst/tonårsrum för mina kusinsbarn. Detta är mitt första projekt så jag är lite nervös, men som sagt dag 1 i renoveringen gick ju bra. :D

Vad har jag gjort idag?

-
Idag så har jag bara hunnit med rivningen och är tyvärr inte ens klar med den ännu. Pågrund utav att jag stötte på otroligt många olika lager i väggen bakom garderoben. Så det tog längre tid än vad jag beräkna, just nu är jag på det femte lagret i väggen och bakom det sitter en plåtvägg. Jag säger bara TOPPEN! Vet inte hur jag ska få bort den ännu. Men på torsdag så kommer nog Fredrik hjälpa mig om han är hemma då, för då kommer väggen rycka med en tigersåg. Är lättare så, men eftersom jag är hemskt klumpig så vill ´jag inte använda "farliga" verktyg ännu. :)






Kommentarer
Postat av: Sofie Karlsson

Fan vad ambitiös du verkar vara, det är stort av dig att både veta och kunna uppfylla sina drömmar när man är så ung som du. Lycka till i framtiden.

2009-10-14 @ 12:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0