Lucia 2009?!!!

Igår så var jag på Luciauttagning i Eskilstuna, Min underbara mamma hade anmält mig<3

Jag var ju såklart sjukt nervös, har aldrig sjungit inför folk förut så det var otroligt nervöst måste jag säga. Eftersom vi alla skulle välja en låt att sjunga inför juryn. Jag valde Natten går tunga fjät, vilket är en riktigt luciasång. Vi var 15 tjejer som hade blivit uttagna men bara 13 kom till uttagningen av dessa så skulle 9 stycken väljas ut till den stora Lucia röstningen.

När jag kom till hotellet vi skulle ha uttagningen på så börja jag genast prata med en söt tjej vid namn Josefin, när vi sedan kom till de rum vi skulle mötas så satt det redan en massa gulliga tjejer där så vi slog oss ner och börja prata med resten av tjejerna. Det var jätte trevligt. Jag var nervös innan men när jag sedan hörde att alla de andra tjejerna gick i kör, hade sjungt hela sina liv, hade band och ja var otroligt musikaliska så blev jag ännu mer nervös särsklit inför sången, för jag vet med mig sen tidigare att jag inte sjunger bra, visserligen så fick jag höra det för typ 7 år sedan ungefär men det har gjort att jag aldrig sjungt inför någon sen dess. Så shit!!!

Jag var sist på listan och kände att nee det var inge bra för nerverna men ja jag försökte lunga ner mig. Tog ett glas vatten och åt lite godis de bjöd på. När det sedan var min tur gick jag in i ett konferansrum och möttes av en jury som bestod av sex stycken högt uppsatta människor från näringslivet. Jag berätta lite om mig själv hur gammal jag var och vad jag höll på med, jag berätta att jag jobbar på Mcdonalds, går som lärling hos en snickare och att jag har ett företag som säljer tshirts och såvidare. Sen svara jag på lite frågor och sedan var det dags att börja sjunga.

Jag börja, kom av mig, börja om och sedan var jag klar. Och de sa att jag sjöng bra, det kändees hur skönt som helst att höra något sånt. Nu törs jag börja sjunga igen :)

Sedan så satt vi en timme och vänta på att de skulle välja ut 9 stycken. Då satt vi och prata om all möjligt, skämta ´åt godis och försökte få nerverna att må bra igen, haha. När de sedan kom ut så fick vi ett varsitt kuvert som vi fick öppna där eller hemma. Jag öppna mitt där tillsammans med några tjejer. Och jag kom med :D.

Blev verkligen hur glad som helst när jag läste Grattis högst upp på brevet med stora bokstäver. Så nu är det bara att börja tagga tills på måndag när det blir fotografering och intervju. :)

När jag kom ut så satt mamma i bilen och när jag berätta det så blev hon ju såklart jätte stolt, det var kul att berätta för henne först. Du är bäst mamma. Älskar dig<3




Kommentarer
Postat av: Amanda

hahaha carro din jävla wannabe ;) hoppas du kikar alla sångfåglars ass då o blir lucia ;) huhu

2009-10-23 @ 14:34:33
URL: http://aedholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0