Har haft flyt idag känner jag. ;) - Onsdag.

I onsdags så var jag i Västerås stad hela dagen, jag köpte ett par vinterskor, ett par örhängen, ett linne som jag kanske ska lämna tillbaka för jag har kännt att materialet lätt blir nopprigt, och för dem som känner mig så vet ni att jag avskyr noppriga kläder. Men det var synd för linnet var riktigt snyggt. Sedan så köpte jag ett stickad jätte mysig tröja och en handväska.

När jag gått ett tag på stan, så ringde det en glad Linn och fråga om jag ville komma förbi och ta en fika med henne och hennes två vänner Antonia och Madde, jag tveka en stund för jag kände att jag hade ett pressat tidsschema men ja valde tillslut att hänga med. Jag mötte dom vid Café stugan och beställde en hallon smoothie. Det var otroligt trevligt, tack för det tjejer. :)

Sedan när jag var på väg till gymmet så mötte jag en kille som ville erbjuda mig jobb, han tyckte att när tidigare stod och prata med killen på tele2 såg så glad och öppen ut. Och att det var precis en sådan tjej de behövde till företaget. Han fråga om jag ville ta en fika en timme senare så att han kunde gå igenom lite material och berätta om företaget. Jag tyckte det lät otroligt intressant, för han berätta att man kunde ha det här jobbet på sidan av ett heltidsjobb om man nu hade det och så vidare, det lät toppen tyckte jag.

En timme senare så träffades vi på waynes coffe house i sigma, jag tog ännu en hallom smoothie men denna var godare än den på café stugan måste jag erkänna. Den på waynes var lite starkare och smaka inte lika mycket grädde/glass som var i den på stugan. Så waynes vinner på smoothie. Han börja prata om lite historia om företaget och bla bla,. det lät intressant och att konceptet gick ut på att man hade ett litet företag i ett stort företag i princip. Ha nice tänkte jag. Sedan ungefär 20 minuter in i samtalet och han hade forfarande inte sagt namnet på företaget så börja jag förstå att det handla om ett pyramidspel.

Företaget heter Amway och för er som inte vet vad det är så gå inte med i det, det är lurendrejeri fast det låter som om man kan bli ekonomisk oberonde och att allt är som guld på gröna ängar i företaget men långt ifrån. Företaget kräver att man köper deras produkter, går på deras konferanser som kostar, och att man till och med betalar för att vara med i skiten. Så det blir mycket pengar han sa att man ungefär lägger ut 30 000 om året, men att man såklart får tillbaka mer av det när man jobbar. men nee du lilla gubben så lätt är det inte, eftersom många vet va det är för skit så vill inte många vara med  i det så det är inte lätt att få igen så mycket pengar kan ja säga. haha Fan vilket knäppt företag. Nee kiss my ass, Amway det går ja inte på.

Sedan fick jag iaf bättre pris på comviq kompis idag vid tele2 båset på stan, eller ja comviq student heter det och är för de upp till 25 år. Det är ett abonnemang men man betalar endast 199 kronor i uppningsavgift. Sedan så betalar man 19 kronor i månaden och får ringa för 75 kronor. Plus att det blir mycket billigare till andra abonemang och man får även 3000 gratis sms i månaden. Så det rekomenderar jag skarpt.<3

När jag sedan kom till tågstatioen vid 20:00 så fick jag se att de första tåg som gick efter det gick vid 21:30 och till råga på det så var det försenat till 22:08 men men, jag tillbringa tiden till att prata i telefon och studera alla uteliggare som hade okuperat tågstatioen, "läskigt".






På morgonen när jag gick till tåget så låg det ett träd över vägen.




Tur att jag hade mina klättrar skor.




Smoothie med Madde, Antonia och världens härligaste Linn<3

Kommentarer
Postat av: Linn

haha, min sockertopp! Vilken himla tur du hade klättrar skorna på dig! tack för en toppen dag:)

2009-10-23 @ 14:31:55
URL: http://fortfarandelinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0