Imorgon börjar jag snickra!

Igår var jag hos min kusin Fredrik, vi bestämde att jag ska börja på hans poolhus imorgon och jag kan knappt bärga mig. Det kommer bli jätte kul :)

Vi gick in och tog lite mått, väggarna är 6,3 x 2,8 meter och sedan är det lite mer än två meter i takhöjd. Så det är ett perfekt ställe att börja renovera på. Tror jag kommer lära mig enormt mycket eftersom jag måste börja om helt från början med rummet, allt är gammalt och måste bytas ut. Fredrik är snickare så det kommer nog hjälpa lite för då har man någon att fråga om hjälp.

När jag är klar med det här så kommer jag veta det mesta om renovering, och är på så sätt ett steg närmare min dröm. Min dröm om att starta eget på att köpa hus, renovera och sälja dom med vinst.

Jag har faktiskt många snickare i min familj, bland annat min kusin då, sen min pappa och min morfar.
Men jag tror jag blivit mest inspirerad av morfar, han lever tyvärr inte längre men när han gjorde det var han min bästa vän och jag hängde alltid med honom när han var i sin snickarboden. Jag älska att känna lukten av nysågat trä och sitta och spika ihop små båtar. Jag älskar det fortfarande så jag tror att jag äntligen har hittat min grej, men nu inte längre med små båtar utan ja gillar större projekt.

Vi får se hur det går imorgon då, för då ska allt gammalt rivas. Ska möta Fredrik klockan 06:45 på brädgården, jag ska kolla på lite material och jag ska även få ett par riktiga snickarbrallor :D Jag är överlycklig!



Puss*


P.S Jag ska försöka hinna klart innan den sista januari. Fredrik har sagt att han blir riktigt imponerad om jag klarar det till dess, och det är ju inte helt fel om en liten tjej som jag kan imponera på en proffessionell snickare som han. Heja mig!! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0