Renovering Dag 6.

I Tisdags (1 december) så var jag och snickra igen, den här gången så sov jag hos mormor så det underlätta resan dit :)

Det var även ett perfekt sätt att inviga första december och den nya julkalendern på. Jag vakna klockan 07:00 av att mormor kom och väckte mig med frukost på sängen, mackor och varm choklad, en sådan där halv god, halv äcklig varm choklad som bara mormor kan göra. Men jag älskar den eftersom det ligger en sådan nostalgi i den smaken eftersom jag druckit den hos mormor sedan jag var liten. Så man tvingar i sig den halv goda, halv äckliga varma chokladen som smakar för mycket kakao för min smak, för att det bara ska vara så. :) Det var otroligt mysigt faktiskt att sitta där med min underbara mormor, dricka varmchoklad och kolla på första avsnittet av julkalendern, medans den lätta snön dalade ner utanför fönstret på den 6 våningen i stan.

Sedan så tog jag på mig mina snickarbrallor och tog bussen till Mälby.

När jag kom dit så visste jag redan att den lilla rivning jag hade kvar, det vill säga halva taket och en pelare, redan var rivet eftersom Fredde och en annan snickare hade valt att hjälpa mig med det. Det kändes otroligt skönt :D Så tack för det.

Så det jag gjorde i tisdags var att täppa för resten av fönstrena och sätta upp ett "nät" i taket så att isoleringen håller sig på plats när man sedan sätter upp gipsskivorna i taket. Sedan så gjorde jag inget mer den dagen, för nu behöver jag material för att kunna fortsätta :D

Har tyvärr inga bilder, eftersom jag glömde kameran.


8 + 7 + 5 + 6 + 6 + 3 = 35 timmar på sex dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0